Založ si blog

Vydavateľský masochizmus

Vydavateľský masochizmus presne tak by sme mohli nazvať tento počin z dielne vydavateľstva voči vlastnému autorovi.

 

Moje kniha má novú recenziu. Táto recenzia však vôbec nie je potešujúca. Ide o účelovú „recenziu“, ktorú si objednalo samotné vydavateľstvo u svojej gemerskej pobočky až teraz, keď sa rieši neplatná licenčná zmluva na knihu.

 

Zdroj: autor.

Problémom nie je, že nejde o kladnú recenziu a vo svojom jadre spojila sivý podklad na stranách a 50 odtieňov sivej, ale že vznikla so zámerom byť presne takáto – chaoticky negatívna. Úplne negatívna. Ponížiť moju tvorbu a úplne ju zhodiť. Rozumiem tomu, že svet je hore nohami a dejú sa nepochopiteľné veci, ale aby si vydavateľ objednal takýto typ recenzie na vlastnú knihu je istý druh vydavateľského masochizmu. Len dodám, že moja tvorba získala cenu odbornej poroty, ako vydavateľ uvádza – kvalitných literátov, v čo nemáme dôvod neveriť.

K tejto „recenzii“ na objednávku mám obrazové dôkazy, ktoré zatiaľ nemienim zverejňovať, iba ak si to situácia vyžiada.  Túto „vojnu“ so mnou vedie vydavateľ všetkými formami. Aj takýmito formami. A preto sa nesmierne teším, kedy táto „nezaujatá“ recenzia pribudne aj na Martinuse, pretože práve preto bola účelovo napísaná. Pretože mať sedem pozitívnych recenzií je zrejme veľké terno.

Aká je potom nakoniec hodnota a význam  literárnej súťaže, v ktorej odborná porota vyberie laureáta a následne sa vydavateľ o jeho diele vyjadruje už len v negatívnej forme? Paradoxom je, že samotný vydavateľ ma do súťaže  nominoval. Ale je jasné, že nejde o kvalitu samotného diela, k tomu sa ani „gemerská pobočka“ nevyjadruje, ale ide o to, že sa autor snaží hájiť si svoje autorské práva a to sa zrejme  neodpúšťa.

 

Nižšie prikladám link na predmetnú recenziu a nechám na vašom posúdení objektivity a odbornosti „recenzistky“

 

Novodobá krížová cesta

Vykorisťovanie autora alebo ako si z neho spraviť handru

15.09.2020

Vydavateľ sa nechce rozpisovať o príčinách, tak to napíšem zaňho. Príčinou sporu je, že HRUBÝM SPÔSOBOM PORUŠILI AUTORSKÝ ZÁKON a knihu vydali a distribuovali bez PLATNEJ VYDAVATEĽSKEJ ZMLUVY. Áno, podala som trestné oznámenie. Okrem iného vydavateľ ani nerešpektoval zákon o povinných výtlačkoch do knižníc v zmysle zákona (Zákon č. 212/1997 Z. z.) Je [...]

Dožijem sa výsledkov vyšetrovania?

08.09.2020

Dnes mi bol zaslaný komentár , ktorý uverejnila na svojom profile riaditeľka vydavateľskej sekcie vydavateľstva, ktoré vydalo moju knihy Pomiluj ma, keď umrie láska, . Z mojej strany bolo podané trestné oznámenie vo veci porušenia autorských práv a prokuratúra už postúpila vec orgánom činným v trestnom konaní. Nie len, že mi „ukradli“ knihu resp. vydavateľská [...]

Čo je skutočné a čo nám len predostrela spoločnosť?  

13.06.2020

Včera som so svojou priateľkou viedla zaujímavý rozhovor. Teda viedla… skôr som mala akúsi filozofickú prednášku pred zaspávaním a to sa stalo podnetom pre tento článok, ktorého nádych bude trochu iný, než ten, na aký ste si už u mňa zvykli. Prejdime rovno k veci. Narodíme sa, dajú nám meno, naučíme sa jesť, prestať plakať, piť, stáť na nohách, [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

Neullior.Aeternum

Volám sa Neullior. Volajte ma Neullior.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 18
Celková čítanosť: 40943x
Priemerná čítanosť článkov: 2275x

Autor blogu

Kategórie