COVIDANT 2020

12. mája 2020, Neullior.Aeternum, Sarkazmus zo života ženy

Covidant. Celkom schopné pomenovanie pre tohtoročných maturantov. Som jedným z nich. Dúfam, že moje maturitné vysvedčenie bude brané vážne. My prirodzení intelektuáli sme to zvládli so skvelým priemerom. Chválim sa, keď ma už nikto iný nepochváli.

Neviem, čo urobim s oznamkami, ktoré mi doma ležia bez fotografií. Desať som sa rozhodla venovať spolužiačke. Dve preto, že má dve mená a zvyšné celej jej rodine, pretože mi počas štyroch rokov vždy ochotne požičala perá. A ja som ich pravidelne strácala. Toľko málo z mojej vďaky.

Prihlášku na vysokú školu v Českej republike som sa tento rok rozhodla nepodať aj pre stále uzatvorené hranice, prísne opatrenia a nezodpovedané otázky. Podám si ju ďalší rok, zatiaľ sa môžem trápiť na trhu práce a ďakovať nebesám, ak sa niekde uchytím.

Ako grafik digitálných médií to nebude žiadna rozprávka. Grafické firmy a agentúry o absolventov nejavia záujem, slovenské učebné plány sú nastavené veľmi povrchne, požiadavky na grafika juniora sú nastavené príliš vysoko a mal by zvládať toho toľko, čo v zahraničí zvládajú traja ľudia, a ešte k tomu ide vždy o samostatne platenú pozíciu. U nás to nehrozí. Tu nám ponúknu hrdinskú minimálnu mzdu. Tlačiarenské stroje sme v odbore nevideli ani z diaľky, sieťotlač je pre nás len teoretický pojem. Na životnosť to jednoducho bez kontaktov a zákazok necítim.

Okrem klikania na myš, písania a čítania, som manuálne absolútne nezručná. Práca za pásom mi nepôjde rovnako ako administratívne záležitosti. Umenie a kultúra bude moj smer a to neznie momentálne veľmi dobre. Žiadna hviezda zo Smotánky a miliónový Mercedes pred domom. Ešte nie.

Predstavy o živote a príjemnom kariérnom raste padajú. Pracujem od šestnalstich rokov a moj posun bol z obyčajnej reštaurácie do tej hotelovej. Ale gastro nie je smer pre mňa. Ľudia sú milí a niekedy vôbec nie sú milí. Kričia a dávajú mi za vinu všetko dianie sveta.

Takže dnes pozerám Kapitána Ameriku, vytváram motivačné listy a dúfam, že ak mi Boh nadelil len dobré komunikačné zručnosti slovom aj písmom, tak má so mnou naozaj dobrý plán. Dúfam, že lepší ako s ministrom zdravotníctva, pre ktorého je Jóga nástrojom diabla.

Zdroj: Autor